fredag 19. februar 2010

pappa har en tut som går inn i mammas mage gjennom et lite hull

søte bibliotekar-marianne kom med denne bok-skatten tidlig en fredags morgen. mamma la eit egg er ei bok for barn om hvordan babyer blir til - som om de minste elevene trenger å vite noe særlig om det ennå liksom! og boka virker uskyldig og fin den, helt til det skal forklares hvordan barn virkelig blir til. her utelates INGENTING til fantasien og det tegnes og forklares i detalj. spesielt imponert er jeg nok over skissene som viser noen måter mammaer og pappaer passer sammen på - gymball-stillingen ble fort min favoritt! absolutt ei bok til bokhyllesamlingen - og de voksne får nok av tips til stillinger som kan krydre opp et hvert sexliv.

barnebøker er lærerike greier, så løp og kjøp! den kan jo være fin å ha i helga kanskje..

3 kommentarer:

  1. Genialt! Jeg skal ihvertfall ha med meg ballonger og hyssing på date i morgen.

    SvarSlett
  2. oi - kult! skal du på date???! hvem, hva, hvor?

    SvarSlett
  3. Hm, ja der misbrukte jeg ordet date. Skal egentlig bare på kino med en sukker-venninne, men på Tirsdag skal jeg på ordentlig date i Drammen.. av alle plasser. Skumle greier da jeg ikke har gjort sånt siden november :)

    SvarSlett