onsdag 30. desember 2009

Panna Cotta


Mine nyttårsgjester vil få servert Panna Cotta med frisk bærsaus. Ja, hvis alt går etter oppskriften vel å merke. Men siden jeg er litt skeptisk til den veldig rare matvaren Gelatin, så måtte jeg teste ut oppskriften på forhånd. Tryggest det. Og så er jeg fan av mat som kan lages i en stund i forveien. Det er nok å gjøre rett før man får gjester med klær og neglelakk og bordpynting og hurtigvasking av kladdete vinduer og hullete strømpebukser og grinete unger og masete menn og lys som skal tennes og så videre og så videre.
Oppskriften (og bildet!)fant jeg på Matprat.no(hurtigtast på iPhonen min!).
PS! Generalprøven gikk fint. Bare noen finjusteringer som må til. Som for eksempel å få bærsausen over puddingen uten å klisse til hele glasset. Derfor bilde fra Matprat...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar