søndag 3. januar 2010

Hverdagsmat


Imorgen er det hverdag igjen. Siden jeg skal bli både sunnere og grønnere i året som kommer, ble det disse kokebøkene som ble min inspirasjon for ukas middager. Mor og datter Roede, God Morgen Norge-Wenche og Kari Jaquesson.

Middagsmeny
Mandag: Fullkornspasta, stekt laks, pesto og grønnsaker
Tirsdag: Kalkunkjøttboller med hjemmelaget potetmos og grønnsaker
Onsdag: Pita med kylling og grønt + tzatziki
Torsdag: Fiskeboller i hvit saus med karri +potet+revet gulrot
Fredag: Alltid hjemmelaget pizza! Men MIN oppskrift:)
Lørdag: noe mexicansk (kanskje prøve brune bønner til??)
Søndag: Wok med fiskebiter/skalldyr + ris

3 kommentarer:

  1. hei Cecilie. Jeg må bare få skryte litt av bloggen deres. Virkelig kjekk lesing, og nesten litt skummel med tanke på moteinspirasjon. Får mange nye ideer i hodet som jeg bare MÅ få satt ut i virkeligheten:)

    Legg gjerne ut meny hver uke også, en god ide for oss andre som ikke orker å tanke på hva vi skal lage til middag:)

    Hilsen Nina fra barne/ungdomsskolen

    SvarSlett
  2. D hørtes veldi godt ud alt! Eg he jo ikje så mange onga å tenka på;) Men søren kjedeli å laga middag te meg sjøl au!:) Lykke te me middags prosjekte:)

    SvarSlett
  3. Digg ukemesny, men hvor er dessertene? :-) Kari Jaquesson

    SvarSlett