onsdag 3. mars 2010

på mammutsalg!

her ser du resultatet av mitt besøk på mammutsalget; tre bøker om 2. verdenskrig. jeg er en sucker for krigslitteratur, både dokumentarbøker og biografier. det er et resultat av både arv og miljø, for som rjukan-jente er jeg indoktrinert i krigshistorie.

i "tidsvitner" forteller åtte norske menn om sine opplevelser fra konsentrasjonsleiren Sachsenhausen og konsentrasjons- og tilintetgjøringsleiren Auschwitz. jeg er allerede igjennom boken. det var åtte utolig sterke historier. at de kom seg levende fra det er helt ubegripelig. nå leser jeg "operatøren", en biografi om motstandsmann og rjukan-gutt Knut Haugland. den er så spennende! jeg anbefaler alle å lese bøker om 2. verdenskrig. dette er historie som aldri må gå i glemselen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar