torsdag 22. april 2010

Ryddetips!

Hvis du leste Dagbladet Søndag, så leste du kanskje om hun som hadde reorganisert hele huset? Jeg ble iallefall enda mer motivert på å ta fatt på siste del av rotet vårt. Som hun sa "Tidligere drømte jeg om oppbevaringsplass- nå tenker jeg på om jeg trenger det som skal lagres der."

Det er iallefall veldig sjelden jeg sitter å koser meg med gamle minner i boden!

Mye ting- mer å rydde- mindre tid til andre ting...Alt må ha sin faste plass.

Vanskelig å kaste ting? Noen gode råd:

Spør deg selv om dette er noe du ville kjøpt på nytt. Er svaret nei, skal tingen ut. Evt i en boks for minner hvis den har affeksjonsverdi. (Obs! Her gjelder det å begrense seg!)
Eller flytteknepet; Lat som om du skal flytte, og se hvilke ting du ville hatt glede av å pakke opp igjen i ditt nye hjem. Resten gis bort!
Man kan i nøden ha en mellomstasjon som revurderes igjen om ett års tid...
(interiørpsykolog Tone Solli)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar