fredag 25. september 2009

fru anka

dama virker jo relativt blåst, men jeg kan ikke annet enn å si meg enig i store deler av det hun sier, jeg.. setter sikkert kvinners kamp for likestilling tilbake til 50-tallet, men er det så galt at kvinnen gjør husarbeidet og mannen forsørger da? er det så galt om kvinnen er hjemme med barna, lager middag, kjører til og fra fotballtreninger og turnarrangementer mens mannen gjør det han kan best - jobbe? særlig om jeg stoler på mannen min med ullgenserene mine i klesvasken eller å lage nok mat til fredagsselskapet med tre vennepar eller med julemiddagen. ja, han kan få støvsuge om han vil det, og gjerne gjøre sin del av husarbeidet også! MEN dersom det er greit at jeg jobber 50 % og "styrer heimen" resten av tiden, ja, da skal jeg vel jaggu varte opp! og som fru anka sier, kanskje man til og med har nok energi til "mamma-og-pappa-koser-seg-etter-barna-er-i-seng-greia" mer en en gang i halvåret..

1 kommentar: